programmeren in 3D omgeving met Unreal Engine - programmeerproject @ home
60 lestijden - Afstandsonderwijs - volledig (waarvan 100% in afstandsonderwijs)
U bent geïnteresseerd in de fascinerende wereld van 3D, VR/AR/MR, 3D-architectuur, 3D-simulaties, 3D-animaties, games... en u wilt leren programmeren op een toegankelijke visuele manier dankzij Blueprints Visual Scripting in de gratis, krachtige en moderne 3D-ontwikkelingsomgeving Unreal Engine.
Het programmeren@home traject verloopt volledig in afstandsonderwijs: er zijn geen lessen op campus. Je verwerkt de leerstof, opdrachten en evaluaties via een online leerpad. Je kan dit zelfstandig en op eigen tempo doen binnen de geplande duurtijd van de module. Je zorgt wel dat je opdrachten tijdig afwerkt.
Er wordt hiervoor gebruik gemaakt van een elektronische leeromgeving.
Je staat er niet alleen voor: de lesgever volgt je leerproces online op en geeft regelmatig feedback. Heb je vragen dan kan je een online afspraak maken met de lesgever voor extra ondersteuning. Afhankelijk van de gekozen module worden er ook een aantal online contactmomenten met de klasgroep ingepland (deze worden vermeld in het lessenrooster bij de module).
Startmodules:
Je start jouw opleiding eerst met de modules Start to Program.
Daarna ben je klaar om je verder te verdiepen in de specifieke programmeeromgeving Unreal Engine (5 vervolgmodules).
Tijdens het traject verwerk je ook nog de module databankbeheer (bij voorkeur heb je deze module afgewerkt alvorens je de eindmodule Programmeerproject begint)
INHOUD van de Unreal engine modules:
Module programmeren in 3D omgeving met Unreal Engine- Eenvoudige functionaliteiten
Wanneer je geslaagd bent voor de module Start to Program (of vrijgesteld op basis van proef indien je reeds gepaste voorkennis programmeren hebt) kan je starten met deze module.
Eerst maak je jezelf vertrouwd met Unreal Engine zelf.
Daarna leer je programmeren binnen Unreal Engine.
Je leert, aan de hand van een aantal praktische toepassingen, programmeren in een 3D omgeving met Unreal Engine op basis van Blueprints Visual Scripting.
Op het einde van deze module kan je eenvoudige functionaliteiten programmeren in een 3D omgeving met Unreal Engine.
Module programmeren in 3D omgeving met Unreal Engine - Complexe functionaliteiten
Je bent geslaagd voor de module eenvoudige functionaliteiten en je kan nu de 4 resterende vervolgmodules afwerken.
Je bent reeds vertrouwd met het programmeren van een 3D omgeving in Unreal Engine 5 en je wilt bijkomende complexere functionaliteiten programmeren.
Doorheen deze module programmeer je een project geïnspireerd door de games zoals "Red Dead Redemption", "Assassins Creed", The last of us", "Resident Evil", ...
Op het einde van de module hebt u kennis gemaakt met de belangrijkste functionaliteiten voor het bouwen van een game.
Module programmeren in 3D omgeving met Unreal Engine - Gegevensbeheer en -beveiliging
Je bent reeds vertrouwd met het programmeren van een 3D omgeving in Unreal Engine 5 en je wilt 3D applicaties bouwen op basis van real-world data.
Op het einde van deze module kan je data gestuurde gameplay aanmaken en data visualiseren in een 3D omgeving
Module programmeren in 3D omgeving met Unreal Engine - Integratie van externe functionaliteiten
Je bent reeds vertrouwd met het programmeren van een 3D omgeving in Unreal Engine 5 en je wilt externe functionaliteiten integreren in een dynamische Open World.
Op het einde van deze module heb je een dynamische Open World gebouwd met behulp van externe functionaliteiten.
Module programmeren in 3D omgeving met Unreal Engine - programmeerproject
Je bent reeds vertrouwd met het programmeren van in de door je gekozen specifieke programmeeromgeving en je wilt een eigen project programmeren.
Op het einde van deze module heb je een eigen project gerealiseerd.
Je verwerkt alle lessen zelfstandig via het online leerplatform tegen de vooropgestelde einddata. Hierbij kan je rekenen op de actieve ondersteuning van jouw leraar.
Je krijgt meer informatie van jouw leraar bij de start van de lessen.
Daarnaast kan je op de campussen in onze open leercentra terecht voor een rustige werkplek of eventuele extra ondersteuning.
Om te starten met programmeren heb je geen voorkennis programmeren nodig.
Het is wel noodzakelijk dat je reeds de basisvaardigheden uit de opleiding Start to ICT beheerst (= modules Aan de slag met ICT + E-communicatie, internet en online diensten). Je behaalde het deelcertificaat van deze modules of je maakt de instapproef om deze kennis te bewijzen.
Hiermee kan je aantonen dat je reeds voldoende computerkennis hebt om deze vervolgmodule met succes te volgen.
Heb je alle programmeerkennis of -ervaring dan kan je aansluiten bij de vervolgmodules. In dat geval moet je wel aantonen dat je de kennis over de voorafgaande modules beheerst (dmv instapproef of dmv eerder behaalde deelcertificaten)
Het programmeren@home traject verloopt volledig in afstandsonderwijs: er zijn geen lessen op campus. Je verwerkt de leerstof, opdrachten en evaluaties via een online leerpad. Je kan dit zelfstandig en op eigen tempo doen binnen de geplande duurtijd van de module. Je zorgt wel dat je opdrachten tijdig afwerkt.
Er wordt hiervoor gebruik gemaakt van een elektronische leeromgeving.
Je staat er niet alleen voor: de lesgever volgt je leerproces online op en geeft regelmatig feedback. Heb je vragen dan kan je een online afspraak maken met de lesgever voor extra ondersteuning. Afhankelijk van de gekozen module worden er ook een aantal online contactmomenten met de klasgroep ingepland (deze worden vermeld in het lessenrooster bij de module)..
De modules van de opleidingen programmeren behoren tot het studiegebied ICT-programmeren. Wanneer je het volledige traject afwerkt, behaal je het eindcertificaat. Per module behaal je een deelcertificaat. Bekijk hier het volledige traject.
Het progammeren-traject bestaat uit volgende modules:
In de daarna volgende modules specialiseer je in een specifieke programmeeromgeving (vb.PHP7):
· eenvoudige functionaliteiten
· complexe functionaliteiten
· Integratie externe functionaliteiten
· Gegevensbeheer en -beveiliging
· Programmeerproject
Modeltraject voor programmeren in 3D omgeving met Unreal Engine (= 4 trimesters):
Trimester 1 (=12 lesweken): je werkt volgende modules af:
Trimester 2 (=12 lesweken): je werkt volgende modules af:
Trimester 3 (=12 lesweken): je werkt volgende modules af:
Trimester 4 (=12 lesweken): je werkt volgende modules af:
In elk trimester kan je instappen in de verschillende modules, op voorwaarde dat je voorafgaande modules succesvol hebt afgewerkt.
Periodes van de trimester = sep-nov; dec-mrt, apr-jun (4 trimesters met start in sep jaar X betekent dus dat je jouw traject kan eindigen in nov jaar X+1)
Je kan ook kiezen om jouw traject te spreiden in de tijd en per trimester bijvoorbeeld slechts 1 module te volgen. In dat geval duurt de opleiding natuurlijk langer. De volgorde van afwerking van de modules blijft dezelfde zoals voorgesteld in het modeltraject.
Inschrijvingsgeld | Prijs | |||
---|---|---|---|---|
90 EUR (*) |
Extra kosten | Aantal | Eenheidsprijs | Prijs | |
---|---|---|---|---|
Cursusgeld (verplichte aankoop) | 1 | 4,00 EUR | 4,00 EUR | |
* Mogelijke kortingen |